Sider


Velkommen hit

En blogg om ufrivillig barnløshet, PCOS og lavkarbo.

Nyheter

Min treningsutfordring i juni:



PCOS-spesifikt kosthold

Lavkarbo ser ut til å gjøre gode ting for oss PCOS-jenter. Men er det spesifikke matvarer vi burde spise mer av eller holde oss unna?
Her kommer jeg til å samle opp matvarer etterhvert som jeg finner dem. Skriv gjerne dine tips i kommentarfeltet!

Gunstig:
  • Valnøtter og mandler - I følge dette forsøket skal disse nøttene være bra for oss.
  • Fet fisk - Omega-3 er viktig å få i seg for PCOS-jenter. Mange med PCOS har et stort underskudd av nettopp omega-3.

Ikke gunstig:
  • Soyaprodukter - Inneholder østrogenlignende stoffer, som vi ikke trenger mer av, akkurat.

3 kommentarer:

  1. heia, fin blogg du har. jeg har selv pcos og sliter med å få barn.
    a gjerne en titt innom min blogg å vist du er interisert.
    spennende med flere i samme bås, jeg er på mammanett å foresten..

    http://naarkommermirakelet.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Tusen takk!
    Kjenner igjen den fine bruden ;-)

    Felles skjebne, felles trøst, ikke sant?

    Stikker innom bloggen din!

    SvarSlett
  3. Hei.

    På Lavkarboklubben.no holder Sofie Hexeberg nettmøte om PCOS neste tirsdag 29 Mai, 2012 kl 17:00. Vi svarer på alle spørsmål relatert til PCOS og kosthold.

    Med vennlig hilsen
    Liliya

    SvarSlett