Sider


Velkommen hit

En blogg om ufrivillig barnløshet, PCOS og lavkarbo.

Nyheter

Min treningsutfordring i juni:



To måneder som lavkarbospiser!

Nå er det ca to måneder siden sukker, hvitt mel, pasta, nudler og poteter var bannlyst fra min tallerken. Da det hadde gått en måned var jeg full av energi og superentusiastisk. Nå kjenner jeg det er litt annerledes. Men jeg fortsetter med lavkarbo, altså!

At jeg gikk ned noen kilo, fikk glattere og renere hud, samt økt energi var jo for meg en relativt uinteressant bieffekt. Jeg satt pris på det så klart, men jeg vil jo bli gravid! Det er det som teller. Så etter en 70-dagers syklus med mye spotting håpet jeg at hormonene hadde stabilisert seg, slik at alt var klart for graviditet. Akk, ja. Slik har det ikke gått. Denne syklusen (jeg er nå på dag 23) har jeg hatt ømme bryster hver dag siden mensen startet, med et opphold kun to dager. Eggstokkene verker. Dessuten kjennes det som om jeg går i sirup, alt er tungt og vanskelig. Kroppen "dirrer" på en måte, og jeg har aller mest lyst til å flytte ut fra den en stund. Og jeg gråter endel og er deppa hele tiden.

Det er så klart vanskelig å skille mellom det som bare er hormoner, og alt som følger med det å ikke bli gravid. For jeg har jo selvfølgelig testet, ikke bare en gang, og testene er negative.

Siden jeg fikk så raske "ytre" resultater av lavkarbo hadde jeg håpet at det skulle gå fort på innsiden også. Ser ut til at jeg må vente litt til på de resultatene.

Jeg har forresten lagt meg på en generell LCHF-retning, og er egentlig ganske overrasket over hvor mye jeg kan spise av vanlig mat. I starten leste jeg masse tips som jeg senere forsto er for de som spiser ketogent, altså veldig strengt lavkarbo. Det ser ut til at det er mest av disse rådene rundt om, i hvert fall på lavkarbo.no. Kanskje ikke så rart, for det er ved slikt kosthold man trenger flest tips.

Jeg har planer om å begynne å spise mer bønner og linser, og nærmer meg nok Fedon, bare med mer fett og meieriprodukter. Tror Fedon passer bedre på sommeren, så ser fram til en sommer med grillmat og salat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar